Bijdragers

25 april 2009

Een begin...

Sinds het werk van Johan Willem Kaiser (JWK) merendeels algemeen beschikbaar is, ten dele via het internet, op de website van de stichting Open Veld Werk, en ten dele in boek vorm, heeft het zin om aan een bespreking ervan te beginnen.

Wat mijn eigen motivatie betreft, is mijn interesse vooreerst gebaseerd op het feit dat Kaiser, hoewel ik hem nooit in levende lijve mocht ontmoeten, toch via zijn boeken een van mijn belangrijkste spirituele leraren was. Zeker van mijn vijftiende tot mijn veertigste. De laatste twintig jaar verlegde zich mijn interesse enigszins naar Een cursus in wonderen, wat een ongeëvenaarde hedendaagse uitdrukking van de leer van Jezus biedt, maar ik ben me ten zeerste bewust van het feit dat zelfs in de eerste schreden die ik zette met ECIW, het de voorbereiding door het werk van JWK en juffrouw Hofmans was, die mij in staat stelde om die eeuwige boodschap weer in nieuwe, hedendaagse vorm te ontvangen, die voor mij uiterst behulpzaam zou blijken.

Inmiddels merk ik dus ook dat ik via de Cursus mensen ontmoet in Nederland die Kaiser kunnen waarderen, en een levendige interesse in zijn werk tonen, met een toenemende herkenning dat hoewel zijn uitdrukkingswijze heel anders is, zijn werk inhoudelijk niets anders trachtte te doen dan ons op een zuiver spoor te helpen zetten naar een relatie met Jezus, en een verstaan van zijn leer, boven het verstand uitgaande en op ervaring gegrond. Met name met Annelies Ekeler is dit zich gaan ontwikkelen tot een levendige uitwisseling, en ik verwacht dus ook zeker, onder andere van haar bijdragen te zien op dit blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten